Den 27 december hade vår bagare Håkan julledigt och vi var tvungna att gå till centrum för att fika.

Ove och Gunnar kom överens om att dirigera om fikaträffen till centrumfiket – Jag vet inte om det fortfarande heter Paus..? Någon som vet?

Jag kom dit lite innan Ove och i kön till kaffet träffade jag Joel och Linus. Så.. det vart en riktig far och son fikaträff. Joel hade gjort illa benet. Stukat det svårt. På morgonen hade jag skjutsat in honom till SÖS och nu hade han linkat upp till centrum ( nä inte ända från SÖS utan han tog väl pendeltåget kan jag tänka).

ultra-huset

Ultrahuset. Foto från SVD. Här är länken till en artikel i Svenskan.

På fiket i centrum kom vi i samspråk med Tompa Eken. Vi pratade Ultrahus och spelningar. Hur ungdomar vill uppträda nu är de har hela internet med YouTube och Myspace.

Tompa Eken har många bra minnen av Ultra huset – men det han minns bäst verkar vara att det var ett litet hus – dvs. vardagsrummet var inte stort. Publiken och de som uppträdde var väldans nära varandra. De bästa spelningarna var när det inte var någon gräns mellan publik och band.

/ Gunnar