Semla… mmmm… pudersocker på semlans lock. Grädden kikar fram och lockar.

Inget är som årets semlor. men när ska man äta semlor..? Året runt? Jo för mig är det bäst hela året. Eller skulle dom inte smaka på sommaren? Midsommarsemla.. – smaka på det ordet!

Idag blir jag nog ensam på Bageriet – jo det finns andra gäster, men inga midgårdsvägsungar att prata med. Synd. Eller så kan det var alla har inte tid.


Gunnar, Anders och Tommy - startar Nya Haninge.

Gunnar, Anders och Tommy - startar Nya Haninge.

kulturhuset hittade jag Nya Haninge från 1988. Provnummer, stod det på förstasidan. Vi var tre stycken som drog igång tidningen. Anders, Tommy och Gunnar. Här skulle skrivas nyhets- och kulturhistoria. Vi räknade med att eftersom vi ville ha en tidning. Vi såg ett behov. Vi trodde att flera i vår ålder saknade en tidning som berättade vad som hände i Haninge. Men vi trodde fel. I fråga om ålder menar jag. Våra prenumeranter var alla nästan dubbelt så gamla som vi själva. 30-40 åringarna lös med sin frånvaro i våra prenumerationslängder.


SPIK, Postens Idrottsförening.

SPIK, Postens Idrottsförening.

Yvonne kikade föbi Bageriet idag. Hon skulle på fackmöte i storstaden. Men hon kunde slänga i sig en kopp kaffe. Hon berättade om Posten idrottsförening – SPIK – tror jag den hette. De gjorde härliga promenader längs vattnet. Stockholms stränder, backe upp och backe ner. De hadesnart gått på alla strandprommisar och var tvungna att söka sig lite längre upp från stranden. På slutet av deras utflykter avnjöts en härlig landgång innan alla gick hem till sitt. Tänk om vi på TU skulle ha en sådan trevlig förening?!


På vägen hit idag gick jag som vanligt genom centrum. ROJ hade uppspelaning av sin musikal – och jag filmande en kortis av detta. I kören stod säkert både Tommy ( och tommys dotter Tove) och Dennis – men tror ni jag såg detta? Jo Dennis kan jag se nu så här i efterhand när jag kikar på fimen men Tommy. Nop –

/ blindstyre Gunnar!!