Fler och fler hittar vägen till gamla Handen. Miljön på Malmen gör att folk känner sig hemma. Man vill känna sig hemma och trygg. Eller är det känsla av hemhörighet. Man vill finna en plats i tillvaron.

Är det rötter? Är det att finna en plats som man har vuxit upp på? Ibland kan man undra varför platsen som man har vuxit upp på har så stor betydelse. Är det att komma vidare, att bearbeta, gå tillbaka, är det att gå vidare genom att älta, vill inte alla göra upp med sitt förflutna inte växa fast i den?

Jag känner i alla fall att jag har ett behov av att känna samhörighet med mitt förflutna, platsen där jag växte upp. Men ibland så undrar jag vad jag vill finna, vad vill jag känna? Vill jag tillbaka till 1965, vill jag att tiden frös, att man är ute på gården och lekar med mina kompisar Ove och Thomas. Vad vill man jag egentligen? Om någon har svaret på detta så hör av er🙂